stojak na gazety

To, czy nasz sklep będzie przynosił wysokie zyski ze sprzedaży, zależy już od etapu jego planowania. Jeszcze przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac powinno stworzyć się dokładny harmonogram i projekt powierzchni sklepowej, uwzględniając takie rzeczy jak wpływ na ruch klientów, dobór mebli sklepowych (stojak na gazety, regały na artykuły spożywcze, półki na pieczywo itd.), czy układ działów produktowych.

W pierwszej kolejności należy określić, jaki układ rozmieszczenia zastosujemy w naszym sklepie. Możemy wyróżnić 3 podstawowe układy regałów. Dla sklepów o małej lub średniej powierzchni jednym z rozwiązań jest tak zwany układ rzędowy.
Najczęściej spotykany jest w sklepach spożywczych, drogeriach oraz księgarniach. Jest to bardzo wydajne rozwiązanie, które zapewnia właściwą organizację ruchu klientów oraz pozwala maksymalnie wykorzystać dostępną powierzchnię. Dzięki takiemu ustawieniu regałów przedsiębiorca może bezproblemowo zagospodarować ściany oraz narożniki budynku.
Kolejny układ określany jako pętlowy, spotykany jest głównie w malutkich sklepach i kioskach. Pozwala on na dokładne określenie drogi, jaką przebywa klient, dlatego dokładnie można przeanalizować rozłożenie artykułów. Regały sklepowe w tym układzie ustawione są wzdłuż wszystkich ścian, a dodatkowo na środku umiejscowiona jest jeszcze wysepka.
Największe sklepy decydują się na układ o nieograniczonym przepływie ruchu. W tym przypadku ustawienie regałów nie ma określonego schematu, a liczy się kreatywność. Półki ustawiane są pod różnymi kątami tak, aby zachęcić klientów i wyeksponować konkretne towary. Zazwyczaj taki układ stosowany jest przy sprzedaży tzw. produktów premium.

Każdy właściciel sklepu wie, że zaplanowanie ułożenia artykułów ma ogromne znaczenie w procesie sprzedaży. Z tego względu produkty pierwszej potrzeby takie jak pieczywo i nabiał zawsze skoncentrowane są na samym końcu sklepu, by klienci wchodząc nawet tylko po bułki, mijali liczne promocje na inne artykuły. Trzeba przyznać, że jest to bardzo skuteczne, ponieważ klient często ulega atrakcyjnej obniżce ceny i kupuje produkt, który właścicielowi sklepu zalega na magazynie od dłuższego czasu.

Jak zagospodarować powierzchnię sklepową?

Post navigation


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *