Już ponad połowa polskich przedsiębiorstw inwestuje w swoich pracowników. Daleko nam jeszcze do amerykańskich firm, które aż w 90% organizują cyklicznie szkolenia i rozmaite kursy dla zatrudnionego personelu, ale i tak jest to doskonały wynik.
Polskie firmy w końcu zrozumiały, że inwestycja w pracowników wpływa bezpośrednio na finalne zyski działalności biznesowej. Pracownik nie tylko zdobywa kolejne umiejętności, wiedzę czy doświadczenie, ale czuje się doceniony. Jest bardziej zaangażowany, zmotywowany i lojalny. Szkolenia zwiększające jego kwalifikacje zawodowe czy szkolenia integracyjne, które pozwalają mu wzmocnić relacje z innymi pracownikami, traktuje jako pozytywny bonus.
Czy wiesz, że do firm, które organizują szkolenia dla pracowników trafia kilka razy więcej CV, aniżeli do tych, które takich profitów nie oferują? Pracownikom zależy już nie tylko na wysokiej pensji, ale również dodatkach, dzięki którym polepszają się warunki i komfort samej pracy.
Kadra zarządzająca, która decyduje o inwestycjach w szkolenia personelu, musi brać pod uwagę co najmniej kilka kwestii. Przede wszystkim kursy i szkolenia muszą być odpowiednio dopasowane do profilu zadań, jakie wykonuje pracownik. Szkolenia mają też rozwiązywać problemy, z jakimi może borykać się firma – to nie tylko zwiększanie kompetencji zatrudnionych, ale też wpływanie na organizację ich pracy czy komunikację pomiędzy różnymi działami. Wiele zależy od indywidualnych potrzeb i zakresu działalności przedsiębiorstwa.