Wraz z rozwojem technologii pojawiają się nowe możliwości i rozwiązania, które pozwalają zarabiać bez wychodzenia z domu. Jest to duży komfort, który sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na taką ścieżkę kariery. Należy jednak pamiętać, że nie każdy posiada predyspozycje oraz talent, na którym jest w stanie zarabiać w taki sposób.
Bycie artystą od zawsze kojarzyło się z wykorzystywaniem drogich instrumentów i latami ćwiczeń, których zwieńczeniem były koncerty oraz sprzedaż płyt. Taka ścieżka kariery wówczas uchodziła za praktycznie niemożliwą dla wielu osób. Ponadto niezbędne było korzystanie z działań sztabu ludzi, którzy byli odpowiedzialni za działania promocyjne oraz budowanie wizerunku artysty. Wtedy głównymi medium były telewizja oraz radio, które dzisiaj są na dalszym planie. Wszystko za sprawą internetu, który daje duże możliwości początkującym artystom. To dzięki niemu debiutujący muzycy mają ułatwiony dostęp do fanów poprzez różne serwisy oraz aplikacje.
Artyści aktywnie działający w sieci mają duże szanse na sukces. Niestety to nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Podobnie jak do swojej twórczości należy również się przyłożyć do budowania wizerunku oraz promocji. Żeby to zrobić, warto zastanowić się nad celem, który chcemy osiągnąć oraz dostępnymi metodami. Rozważając różne możliwości, jesteśmy w stanie jasno stwierdzić, że podstawą wizerunku jest komunikacja w mediach społecznościowych oraz publikowanie swoich utworów. Tylko wtedy mamy możliwość przedstawienia naszej twórczości potencjalnym fanom. Promocja w Tidal, Spotify czy innych serwisach jest sposobem na powiększenie grona odbiorców. W połączeniu z mediami społecznościowymi mamy możliwość wykorzystania profesjonalnych narzędzi, które pozwolą osiągnąć sukces. Niemniej istotne jest prowadzenie działań w przemyślany sposób. Inaczej możemy zaliczyć wpadkę wizerunkową, która negatywnie wpłynie na odbiór naszej osoby oraz twórczości.