Sposobów na promowanie muzyki jest mnóstwo. Jednak duża część z nich sprowadza się do działań w internecie. Stale powiększające się grono internautów wręcz zmusza społeczeństwo do oferowania usług i produktów właśnie w sieci. Młodzi artyści, którzy nie chcą prezentować swojej sylwetki oraz utworów w internecie, dziś są niemal skazani na porażkę. Jakie więc dokładnie działania możemy podjąć, aby nasza twórczość trafiała do coraz większej liczby słuchaczy?
Media społecznościowe
Niemal każdy aktor, sportowiec, muzyk, czy inna znana osoba posiadają własne profile na portalach społecznościowych. Wraz z upływem czasu zmienia się nieco popularność poszczególnych serwisów, jednak na niektórych konto po prostu mieć wypada. Stale rozwijający się Instagram, nie tak popularny jeszcze w Polsce Twitter oraz znany wszystkim Facebook to doskonałe narzędzia do promowania swojego wizerunku, oraz nawiązania kontaktu z fanami. Facebook to także miejsce, w którym istnieje mnóstwo grup tematycznych, w których można wymieniać się z innymi osobami o podobnych zainteresowaniach poglądami, pomysłami i opiniami o szeroko pojętej muzyce.
Serwisy muzyczne
Najszybszą drogą do zaprezentowania własnych utworów słuchaczom, jest umieszczanie ich w różnych serwisach internetowych udostępniających muzykę. Od lat jednym z najpopularniejszych serwisów do tego typu działań jest YouTube. Jego charakterystyka pozwala na prezentację nie tylko utworu muzycznego, ale także teledysku. Istnieją piosenki, które stają się popularne właśnie ze względu na klip wideo. Coraz większe znaczenie na rynku zyskuje także promocja w Tidal, Spotify, SoundCloud i innych tego typu serwisach. Aby już na starcie naszej przygody w tej branży mieć większe szanse na sukces oraz dotrzeć do szerszego grona odbiorców, możemy zainteresować się pojęciem dystrybucji muzyki. Firmy na co dzień zajmujące się promowaniem artystów i ich utworów posiadają na tego typu platformach konta z dużo ilością subskrybentów, dzięki czemu mamy szansę być krok przed konkurencją.